onsdag 27 februari 2008

mitt sybord i all sin glans

Ofta brukar bord och golv vara överbelarmat med tyg, papper, mönster, trådrullar och diverse andra pryttlar men ibland är det såhär välstädat på och runt mitt sybord. Blir ännu mer förtjust i min hörna nu när jag ser den på kort. Det är lätt att bli hemmablind. På bilderna ser ni mina två symaskiner. En röd, fin Husqvarna selectronic 6570 och en, inte lika vacker men lika bra, Huskylock 535D. Blir mer och mer glad i mina maskiner för var sak jag syr på dem!

7 kommentarer:

Naíma´s sa...

Vilken härlig syhörna du har!
Gillar:)

kilje sa...

Å vad mysigt! Och vilken häftig symaskin!

Linda/Inna sa...

Vilken inspirerande miljö!

madame k sa...

Ja, visst är min symaskin tjusig! Alldeles röd. Jag trivs verkligen vid mitt sybord även om jag ibland drömmer om den där atéljen ni vet, med ett stort bord och långa hyllor där tygerna kan färgsorteras, och stora fönster och korgar med garner, och....

Jes sa...

Vilken fin syhörna och vilken ordning och reda :)

OttoPippi sa...

Hej!!! NUU blir jag inspirerad!! Håller nämligen på att göra mitt eget sykrypin i detta nu (efter en flytt av hemmet). Jättehärligt. Nånting i stil med detta skall det bli :) :) Jag länkar till din trevliga blogg!! Hoppas det går för sig? Mvh OttoPippi

.... sa...

Hej!

Fin symaskin! :-) Jag har precis fått en sådan av min farmor. Men det finns ingen pedal till den. Vet du vart jag kan få tag i en?
Maila mig i så fall, henriksson.c@gmail.com