tisdag 12 februari 2008

haklapp till t

Igår var det vår i luften och jag satt invirad i en filt på en uteservering med världens finaste t och hans mamma. Jag har länge tänkt sy något till t och i förrgår blev det äntligen av. Lagom till de första grötportionerna fick han en haklapp. Modellen är min mammas och jag tycker att den är jättebra! "Vingarna" går ut lite över axlarna och fångar upp ganska mycket kladd som annars skulle hamnat på kläderna. Jag sydde den i vaxduk och kantade med snedslå i bomull. Hela projektet gick som smort. T tittade mest men hans mamma blev glad.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra modell..fint med grönt kantband..

Botilda sa...

Vilken fin och annorlunda modell!

Naíma´s sa...

Tack för kommentaren hos mej:)
Du gör ju jättefina saker. Gillar modellen på den här haklappen. Återkommer gärna.

kilje sa...

Ser ut att vara en bra modell, dessutom är den himla snygg! Tack för en trevlig blogg.

Anonym sa...

fin vaxduk, var har du hittat den? blir väldigt sugen på att sy men jag fick det första stressanfallet över ex arbetet idag så det blir en sen kväll på skolan...lera är ju rätt okej också, dock lite långsammare.

madame k sa...

Roligt att ni gillar haklappen. Det är faktiskt en riktigt bra modell!

Sysyster: Vaxduken låg under några veckor på vårt köksbord men vi kom överens om att den inte passade där och då fick jag plötsligt jättemycket vaxduk att sy i. Funderar på var vi köpte den, Åhlens tror jag. Jag vill gärna höra om exarbetet. Tänkte på det senast idag när jag gick förbi lerverk. Hoppas att stressanfallet gick över kvickt!

gosi sa...

Vilken smidig modell, ser riktigt cool ut!