lördag 9 februari 2008

gröna sköna vantar


Vintern har inte varit så kall hos oss och därför har det inte funnits något stort behov av varma vantar. Minusgrader och snö kräver däremot sina vantar och jag sydde gärna ett par. Jag klippte på måfå efter ett par vantar vi hade men gjorde de ganska mycket större. Jag ville att det skulle få plats ett par vantar under om det skulle behövas. Som foder använde jag röd teddy, yttertyget är i ett bomullstyg. Jag har grämt mig i efterhand över att jag kanske skulle ha använt ett kraftigare och mer vattenavstötande tyg som yttertyg och inte fallit så pladask för det gröna sköna blomtyget. Förhoppningsvis fryser inte Trollungen om händerna och praktisk får jag väl vara en annan gång. Roligt och lätt att sy vantar med inspiration från bland annat gekko.

Inga kommentarer: