torsdag 6 mars 2008

blomma och krokofant


Efter att ha kört runt vår trollunge i en ståtlig, brun 70-talsvagn har det nu blivit tid att byta till en ganska vanlig, svart 2000-talsvagn. Jag erkänner villigt att det på många sätt var roligare att spatsera runt med den gamla vagnen men den nya har också sina fördelar, exempelvis att den glider runt helt utan gnissel. Hur som helst behövdes det lite roliga attiraljer för att pigga upp den nya vagnens utseende. Till att börja med har det blivit en blomma och en krokofant.

Blomman är virkad av garnrester och krokofanten sydd i ett rödvitrandigt bomullstyg som aldrig tycks ta slut. Jag har gjort hur mycket som helst i det tyget och det finns fortfarande en rejäl bit kvar. Egentligen är det lite för pilligt för min smak med krokofanttillverkning men jag har redan en del idéer om hur jag skulle kunna göra en snyggare och roligare krokofant så det kan hända att det blir fler. Dessutom gillar Trollungen sin nya kompis.

Inga kommentarer: