onsdag 20 februari 2008

en sprallig modell




Man och dotter har nu kommit hem från fjällen och äntligen har jag fått prova hur kläderna jag sytt passar på min lilla Trollflicka. Hon är en mycket rörlig modell och det var inte lätt att få några vettiga kort men här ser ni hur tröjan och jeansen sitter på henne. Jag är nöjd med resultatet! Tröjan var för trång i halsringningen först så jag gjorde hålet lite större och satte dit muddväv istället. Jeansen satt bra med en gång vilket gör dem till ett av de snabbaste och roligaste jag sytt till Trollungen hittills.
För övrigt ligger jag i soffan och är sjuk. Det blir inte mycket sytt men desto fler idéer föds och jag längtar verkligen efter att sätta saxen i ett nytt randigt trikåtyg som min Sysyster köpt till mig på Stoff och Stil. Förhoppningsvis dröjer det inte länge tills hälsan tillåter en sysession!

7 kommentarer:

Anonym sa...

är det verkligen rätt färg på nappen?

Botilda sa...

Hur fint som helst! Tröjan är jag riktigt avundsjuk på ;-)

Thea sa...

HAha, jag rikitgt ser vilken fart det är på tjejen! Känner igen det hemifrån!
Fin tröja hade hon på sig också :-)

Naíma´s sa...

Jättefina kläder! Din söta tjej ser ju verkligen ut att trivas.

madame k sa...

Tack för kommentarer! Jag tror faktiskt att det är precis så att Trollungen trivs i sina nya kläder. Hon var i alla fall helt speedad när hon hade på sig dem och hon verkade kunna röra sig bra i dem.
sbp: ja, du har väl rätt angående nappen men för mig går spontanitet före arrangerade kort du vet...:)

Tea-Louice sa...

Sötis!

Jes sa...

tröjan blev ju jättefin på, vilken härlig liten modell