lördag 16 februari 2008

en ny gammal tröja


För några år sedan köpte jag en t-shirt på secondhand. Jag blev förälskad i mönstret men trots det har jag inte använt tröjan mycket. Häromdagen satte jag saxen i den och nu har Trollungen en tröja till istället. Mönstret gjorde sig ännu bättre på en mindre plagg faktiskt. Jag inser i efterhand att det vore roligt med en bild på hur tröjan såg ut innan jag började klippa men det har jag tyvärr inte.
Jag utgick från samma mönster som på den här tröjan. Först tänkte jag dock göra tröjan kortärmad eftersom att jag inte kunde få ut några långa ärmar. Ett tag funderade jag sedan på att göra riktigt långa muddar i brun muddväv. Men så hade jag inte tillräckligt med muddväv hemma och då blev det en smalare avslutning på armarna i det mönstrade tyget istället. Jag tycker att det blev snyggt så! Jag valde att ha en ganska bred mudd nedtill för att få ett ordentligt avslut på allt det mönstrade.

5 kommentarer:

florin design sa...

Härligt återanvändning! Förstår att du gillade mönstret, det gör jag oxå!!! Vore roligt att få se bild med tröjan på, nyfiken på hur det blir med så bred mudd.

Anonym sa...

jättefin..plus för återanvändning..

Anonym sa...

Tack för ditt inlägg på min blogg! Kul att fler återanvänder och skapar, tröjan är jättefin! Må så gott! /Elisabeth, rättvisa barn

Naíma´s sa...

Vilken underbar tröja!Mönstret är riktigt fint. Är också lite nyfiken på hur den sitter live. Krya på dej :)

madame k sa...

kul att ni gillade tröjan! ja, visst känns det bra att återanvända. att sy av gamla kläder eller loppistyg gör mig på gott humör!