onsdag 13 februari 2008

badlakan med huva

Ikväll har jag inte sytt en millimeter utan suttit nedsjunken i en biofåtölj bredvid min bror S. Mycket angenämnt! Jag hittade dock bilder på ett badlakan med huva som jag sydde för ganska länge sedan som jag inte lagt ut här tidigare. Mönstret kommer ifrån boken Barnkläder som du lätt kan sy själv av Kerstin Lokranz. Jag sydde i ett frottétyg som jag köpt på loppis och kantade med snedslå. Applikationerna är också i loppisfrotté. Den var väldigt enkel att sy precis som Kerstin Lokranz lovat. Efter varje bad sveper vi in Trollungen i lakanet och det verkar så skönt för henne.


4 kommentarer:

Anonym sa...

hej vännen, jag börja bli bloggberoende. är inne på din minst en gång om dagen, det händer så mkt nu när e och d är borta. kan jag få vår gemensamma mönsterbok till helgen?

madame k sa...

Roligt att jag kunnat lura in dig i bloggvärlden! Du kanske ska gästblogga hos mig någon dag. Klart att du ska få mönsterboken! Påminn mig gärna så att jag inte glömmer av det tills dess bara.

Naíma´s sa...

Vilken härlig färgmix. Riktigt fin på en supersöt modell.

Jes sa...

Vilken härlig. Tyget som du använt till cirklarna har jag sytt muddbyxor i bara älskar det tyget.