onsdag 16 juli 2008

favvokombo

Den här klänningen sydde jag till Essies ettårsdag men den passar fortfarande och använts flitigt. Tightsen sydde jag lite senare och jag gillar verkligen den här kombinationen. Mönstret till tightsen är samma som de förra tightsen jag visade men på dessa satte jag muddväv vid bensluten. Smidigt och snabbt minns jag att det gick att sy dem. Tyget är en fantastisk rosa&rödrandig trikå från Stoff och stil inköpt av en vän.


Jag är ganska otålig av mig när jag syr och tycker att det är segt om mönstret är för komplicerat eller om projektet tar för lång tid. Helst skall det inte ta mer än en timma från början till slut. Skall dock försöka utmana mig lite och våga stångas lite med utmaningar som kanske är mer tidskrävande men ger fint resultat. Hm, vi får se vad det kan bli för projekt i den stilen.

Inga kommentarer: