torsdag 17 juli 2008

på tok för stora madame k jeans

Någon gång i våras sydde jag dessa byxor till trollet. De är sydda i ett ganska kraftigt jeanstyg och jag tänkte att de kunde vara bra att ha när sandlådan utforskas eller när hon, på den tiden, gåendes på knäna gav sig ut på upptäcktsfärd. Byxorna är sydda utifrån samma mönster som de andra byxorna jag sytt. Denna gången la tog jag i en del när jag sydde, jag tänkte att det inte gör någonting om de är lite stora. Men, de blev lite väl stora. Ibland åker de på men det är mest för att konstatera att det fortfarande är för stora. Men i höst passar de nog.


Jeanstyget inhandlades på Myrins tyger för många år sedan när maken och jag fått för oss att jag skulle sy ett par jeans till honom. Det blev inte så mycket med den saken och nu kommer tyget att räcka till flera jeans till Estrid istället. Muddväven är köpt på MG-tyger och fickan är en gammal gardin.

4 kommentarer:

Gulligan sa...

Bättre för stora än för små;-) Blir jättefina i höst!!!

makiato sa...

Vad mycket härliga retrotyger du syr av! Solskyddsklänningen är underbar, hade själv det tyget i den röda färgställningen som barn. Tack för din kommentar på min blogg, det är alltid kul med nya besökare. Välkommen tillbaka!

Naíma´s sa...

Tycker kläderna blir något helt annat när man lägger till det lilla extra. Fickan gör hela skillnaden.Tycker dem är jätteläckra.

Lina sa...

Fina!

Jag har förresten utmanat dig. Kika på min blogg för vidare instruktion.

Svara när/om du orkar!