torsdag 17 juli 2008

bröllopsväska


Min syster gifte sig för några veckor sedan och då bad hon att få låna min väska som jag hade på mitt bröllop. Jag hade sytt min väska efter en modell som en vän gjort till sitt bröllop. Efter det har den kommit till använding vid olika festliga tillfällen och när jag tog fram den innan systers bröllop tyckte jag att den såg lite sjaskig ut. Jag fick nog bestämt sy en ny väska till syster istället. Tiden fanns inte men med mig är det så att om jag fått en idé har jag svårt att släppa den även om allt talar emot den.

Väskan syddes och syster fick den på bröllopsmorgonen.



Väskan är egentligen väldigt lik min. En innerväska i turkost bomullstyg från Indien och en ytterväska i sidentyg som blev över från min bröllopsklänning. Jag la tyget i veck på framsidan och sydde dit en spets som jag tror kommer från mammas och pappas gamla örngott. Handtaget är en formad elkabel klätt med sidentyget. Elkabel fungerar verkligen bra till handtag eftersom att det går att forma lite som man vill.

1 kommentar:

Lina sa...

Smart det där med elkabeln! Det ska jag komma ihåg!