måndag 24 mars 2008

tights och klänning på en ettåring


När jag letade i Trollungens garderob efter något som passade att ha under omlottkläningen hittade jag inget som föll mig i smaken. Istället sydde jag ett par tights i en stretchjersey en vän köpt till mig på Stoff och stil. Jag utgick från ett långkalsongsmönster i Elsebeth Gynthers bok Nya barnkläder men för att få bort lite av långkalsongskänslan gjorde jag dem lite rakare. Jag lät mig också inspireras av Gekko som gjort en tightsvariant med långa muddar i samma bredd som byxbenen som döljer sömmen när man viker upp dem. Snyggt tycker jag. Efter ett par justeringar blev tightsen riktigt bra.


Här ser ni Trollungen spatsera runt i klänning och tights. Oftast går hon dock på knäna och det finns risk att alla byxor snart behöver knäförstärkningar om hon inte börjar använda fötterna mer.

4 kommentarer:

Jes sa...

Va fin hon blev i sina nya kläder :)

Anonym sa...

Var har trollungen fått den fantastiskt fina traktorn ifrån, det skulle jag verkligen vilja veta!

Anonym sa...

HALååååå! Traktorn!

madame k sa...

Traktorn har essie pess fått från sin fantastiska moster och mosterns fantastiska kille. :)