söndag 6 januari 2008

två mössor


Två mössor blev klara idag. En turkos mössa till min syster. En försenad julklapp som hon fick utan blomman i förra veckan. Jag tänkte att hon skulle få välja hur blomman skulle se ut men hon kom bara med vaga önskningar så vi får se om hon blir nöjd med det här.


Den andra mössan är beställningsjobbet till systerdotter V. Blomman är inte exakt som hon beställde, hon ville ha en vit virkad rundel, en orange knapp med en vit pärla i mitten. Jag hade inget närmare än så här hemma idag. Om hon inte godkänner det får vi gå och handla. Jag skall träffa henne imorgon så det blir spännande att se vad hon säger.


Mönstret till mössorna har jag hittat på någon loppis någon gång och ser ut att komma från femtiotalet eller så. Jag klurade en liten stund innan jag förstod mönstret och jag tycker inte att mina mössor ser ut som på bilden men jag tycker att de blev fina i alla fall. Det går inte åt särskilt mycket garn till en mössa, trots att jag har använt dubbelt garn till båda mössorna har det räckt med sådant jag hittat i gömmorna här hemma.

3 kommentarer:

Unknown sa...

ok, nu tycker jag nästan att den här bloggen är lite väl död kanske.

madame k sa...

mmm, jag vet. för tillfället tar det nya jobbet all energi. men snart hoppas jag på få sytt lite igen.

Peggy.P sa...

Vilka jättefina mössor! Önskar att jag kunde sticka. Det får bli nästa utmaning. Tack för inspirationen!