onsdag 2 januari 2008

åkpåse


Tidigare i höst sydde jag en åkpåse att ha i barnvagnen. Den har sedan dess följt med på alla våra promenader. Jag inspirerades av en vän som sytt en jättefin åkpåse till sin dotters vagn. Mönstret kommer ifrån Sy till barnen av Gynther. Först tänkte jag sy precis som det är på mönstret med öppning på sidorna men efter lite funderande kom jag fram till att det vore smart att kunna öppna mitt fram. Då kan man reglera värmen lätt och öppna när man exempelvis går in i en affär.
Åkpåsen är i tre lager, bomullstyg, mellanlägg (eller vad det heter) och teddytyg. Kalla dagar räcker den inte för att hålla värmen men den är smidig och med en filt fungerar den jättebra.

5 kommentarer:

Systickan sa...

Jättefin åkpåse!

madame k sa...

tack, vad toligt att du tycker det!

Thea sa...

Jättefin! Det är så himla häftigt med personliga åkpåsar!

Anonym sa...

Superfin åkpåse och superfin vagn! Vagnen råkar inte vara till salu eller så...?

/Elisabeth, rättvisa barn

madame k sa...

Tack för fina kommentarer!

Elisabeth, rättvisa barn -visserligen ställde vi precis vagnen i förrådet för att det blivit dags för en större men förhoppningsvis blir det fler barn i vår familj och då vill jag gärna använda den igen. Den har varit superbra! Hoppas du hittar en annan! Jag har sett ganska många på Blocket.