tisdag 29 januari 2008

blöjfodral

Jag har fortsatt på temat förvaring och sytt ett blöjfodral. Ibland är skötväskan åbäkig att ta med sig och lösa blöjor blir så lortiga, men från och med nu har vi ett smidigt fodral att stoppa blöjorna i.

Jag sydde fodralet av en ytterpåse och en foderpåse som jag först sytt ihop var för sig. Jag gjorde ett lock som jag sydde fast i påsarna samtidigt som jag monterade ihop dem. Dessvärre glömde jag bort att tänka på hur fodralet ska ska stängas. Det hade varit snyggt att sy fast kardborrband i locket och fodralet innan jag monterade ihop dem men jag har inte lust att sprätta så jag skall köpa självhäftande kardborrband imorgon. Jag vet inte hur hållbart det är i längden men vi får väl försöka att inte slita i locket för mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Emma!
Så fantastiskt fina saker du gör. Mycket inspirerande!

Vi ses på HUNDÖRAT!